Pesanan MP

setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu (tak kira masih hidup atau telah tiada)nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu. Berdasarkan Hadith Nabi : Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari.

#1- Deruan Angin

May 7, 2009

(Deruan angin),
menusuk-nusuk kedalam paru-paru aku,
Tak aku menghembuskan nafasku kepada mu,
Orang sekeliling bosan, aku pon bosan,
kerana siapa? aku ataupun kalian?

Aku binggung kerna tidak sedikit manusia berasa,
Berasa untung apa yang dikecapi,
Aku malu.. malu.. dan malu lagi...
Tidak mengalah walaupun sebaris ayat,
Apa lagi kau mahu? membenci aku kerana ku JUJUR kepada mu?

Deruan angin datang lagi,
menyapa tubuh aku dikala aku mengigil kesejukan,
Siapa yang menanyakan aku sejuk atau tidak,
Tiada pun... hanya satu..

MP

0 comments:

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP