Pesanan MP

setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu (tak kira masih hidup atau telah tiada)nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu. Berdasarkan Hadith Nabi : Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari.

#45 Letih

Jul 20, 2011


Dulu aku rasa aku kuat
dapat mengatasi semua masalah
cuma aku tahu masalah yang timbul seringkali menyesakkan
harap aku tabah melalui semua ini

Banyak yang aku tempuhi selama aku hidup
manusia memang tak pernah puas
sedikit syukur langsung tidak dihamburkan
kecewa melihat dalam ketawa

Berarak keliling kota yang dahulunya aman
sekarang tidak lagi
mahu membersihkan segala kekotoran yang ada, mahupun terpalit dosa
buangkan segala ego rempuh semua rintangan

Bukan bangkit cuma tertawa sendiri
apakah nasib bangsa Malaysia
sedikit lagi tidak dipeduli
oleh manusia berkepentingan
sedarlah....

#BERSIH 09-07-2011


0 comments:

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP