Pesanan MP

setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu (tak kira masih hidup atau telah tiada)nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu. Berdasarkan Hadith Nabi : Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari.

#39 Padah bermadah

Oct 29, 2010

Bila aku tengok manusia sekeliling,

jadi hampa,
mereka membodohkan diri dengan bersifat pasif,
pasif dari segalanya,

Aku malu,
malu dengan situasi begitu,
mengapa mereka tak mahu berubah?
demi kebaikan bangsa juga negara..
1 Malaysia?
Mungkin 1 Melayu, 1 Cina dan juga 1 India?

Ah! persetankan agenda itu semua,
tidak boleh aku memandang belakang tanpa
depan menjadi sandaran,
peduli apa dengan mereka,

Aku dengan dunia aku
hitam, serba kurang
tidak perlu menagih
seperti.. kamu!

0 comments:

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP